Pages

Oct 17, 2010

Apepe Je..

Lagi sikap orang melayu yang aku tidak paham.... ada la suara2 sundal yg hinggap kat telinga aku..Ada yg memperlekehkan aku..katanya " buat apa bersusah payah menjahit n menjual tudung. Tiap2 bulan dapat gaji.. tak de duit sangat ke. Kata suami Bizzman...kalo aku.. laki dah mampu buat apa keje lagi ".... geram je aku nk balas balik kalo aku jumpa orang2 yg pernah ckp gitu..." Hei.. aku bukan jenis yg menadah hasil orang lain utk kemewahan diri aku laa. biarlah aku berjaya dengan usaha aku.. kalo aku senang pun harta aku".. nnti kang ada pulak yang kata.. "alahh.. yg kaya laki dia.. bukan dia.." tak kira la laki aku support or tidak peduli apa aku.. dah ini dunia aku selagi suami izinkan..kalo  tak takkan la NORJUMA isteri jutawan pun berniaga tudung kecil- kecilan secara online.... emm sblm nk cakap tu pandang2 lah ye.. jangan pandang belakang.. hehhehe....

Kenapa ada dengki ek.. masing2 punya usaha dan masing punya inisiatif lah.... dulu pun ada suara sundal ckp..buat apelah sambung susah2 sambung belajar keje da elok2.. habis belajar pun gaji sekarang dah sama ngan gaji degree...bukan ke mencari ilmu tak kira masa, usia atau tempat. Aku study aku ada rancangan aku sendiri biarpun aku belanja duit poket dekat 15K. Tak semestinya nak makan gaji.. at least aku guna pakai ilmu aku tu utk buat investment lain. so aku dapat 2 gaji sebulan.. heeehee...

Itulah.. bila aku pikir.. naperlah singkat sangat pemikiran pompuan2 melayu terakhir nih...pernah depan mata aku.. dengan pancaindera pendengaran aku... ada ke pompuan ni cakap ".. Kata banyak duit.. kenapa pakai waja je..tak nampak pun BMW depan rumah..rumah pun biasa2 je".. iksh iksh... tuan rumah jemput ke rumah untuk majlis kesyukuran bukan suruh nilai harta yang dia ada...dalam kepala aku apa lagi.. kang aku jemput dtg umah.. kang di jaja rumah aku lagu mano...huhuu..apelah cetek sangat... agaknye dalam kepala dia.. wow pakai BM mesti kaya..mesti laki dia gaji besar, mesti byk duit.... adeh..ado jugak orang lagu tu.. emm ni jenis yg tak bercampur dgn dunia luar. ** mmg ye agaknye..agak je lah... dulu senyap jerk.. menjak mcm jadi OKB kecoh kat opis dok bcerita ( excited la tu )..oo smlm laki aku bawa famili outing mkn2 habis $100.. adeh br 100 ingat 1K..huuhu.. crita g soping brang branded.. beli jam. rege 300... aadeh.. kang aku tunjuk jam bonia aku 800.. hahhahaaa...... lantak la nko asal nko bahagia... tp kalo ye pun dah rasa senang jgn la pandang orang bawah sebelah mate ye... jgn la over sgt... hidup kita ni macam roda.. kejap dok atas kejap dok bawah....

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright (c) 2010 Aku adalah Aku and Powered by Blogger.