Pages

Oct 12, 2010

PEMBENTANGAN BUDGET 2011

Lepas solat zohor tiba-tiba pulak aku teringat pasal budget 2011 pada 15 Oktober 2010.

Pembentangan budget setiap tahun sudah pasti hari yang paling dinanti2kan dan menjadi tumpuan seluruh rakyat Malaysia..Sudah tentu menanti pelabagai insentif2 yg bakal diterima. Bagi aku kakitangan gomen sudah tentu bonus 2 bulan gaji utu yang aku dambakan. Khabarnya kerajaan akan pertimbangankan permohonan cuepac.

Kalo pihak swasta pula sudah pasti pengurangan cukai2 korporat yang dinantikan.. Pada masa yang sama aku juga mengharapkan kerajaan memberi lebih insentif  dalam bidang automotif sejajar dengan harapan negara untuk menjadikan malaysia sebagai negara pengeluar automatif kedua serta menggalakkan penghasilan kereta jenis hybrid yang lebih mesra alam. Bukan aku nak beli tapi dengan isentif ini secara tak langsung bizz Mr Asben aku mashuukkkk......

Berbalik kepada ganjaran kepada kakitangan awam.... as govt servant sure la hati gumbira jika ada kenaikan gaji ada bonus.. tp apa yang bermain dikepala aku setiap tahun ialah..." kesiannya kepada golongan berpendapatan rendah bukan kerajaan serta golongan2 miskin lain".  Harapan kerajaan dengan pemberian bonus atau kenaikan gaji dapat meningkatkan taraf hidup rakyat.. tapi bagi aku takde bezanya.. gaji naik.. SEMUA HARGA BARANG PUN NAIK!!!!... macammana golongan2 sederhana dan rendah nak naikkan taraf hidup diorang????....bukan takat barang keperluan... semua barang lah..... rumah pun naik harga gila2.... ( mujur aku dah beli rumah murah mampu milik atas tanah.. huhuu )... fikir- fikirlah.. harap pembentangan kali ini ada perubahan positif yang dapat dirasai oleh semua warga Malaysia.... kita tungguuuuu 15 oktober 2010..

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright (c) 2010 Aku adalah Aku and Powered by Blogger.