Pages

May 6, 2011

Macam- macam rasa..

EL lagi.. addoii .. aku pun tak tau apa yg tk kena dgn aku... dah berbulan2 badan aku rasa x sedap jer.. kepala asik sakit/pening jerk....harini pun macam2 rasa aku rasa... setahu aku.. aku takde sakit serius yg lain selaian migrain/thyroid... kesan jangka panjang ke... atau sebab gaya hidup aku sekarang... atau stress..( stress pasal apa????.. ) adoooiiii.... aku nk kehidupan aku dulu.. aktif dalam semua hal....harus buat perubahan gaya hidup... tapi macammana if tidak mendapat sokongan dr Mr Asben. Sejak kawin semua jadual dan cara hidup aku berubah 100%.No more outdoor activities..nk g jogging pun tak dizinkan.. no more diet...alasan kena masak..hari2 masak lemak pulak tu... no more 'gila2 life" alasan aku dah berkeluarga..huha huha dah tak sesuai dgn status dan usia aku..... semuanya membosankan.. hidup aku sekarang. keje..keje...famili..famili.. keje dan keje.. kehidupan mcm serius.. diatur.. look profesional... aku ke tu....!!!..smpi takde masa rehat utk diri sendiri. Pasal ni ke aku stress...... emm pelan2 kayuh.. cuba cari jalan... aku harus berubah.. tapi perlu ke jadi seorang isteri yang tak ikut cakap suami??... arghhh.... membosankan...

Tp tidak ada sebab untuk aku jadi isteri yg tidak dengar cakap... tiada komen yg boleh aku lontarkan pada Mr Asben...aku paham dia sibuk.. tp if dia tak sibuk.. dia tetap menjaga dan layan anak isterinya dgn baik ( kekadang tu ada jugak hot temper ) .. dia bukan jenis yg suka melepak diluar. Hidupnya juga untuk famili dan kerja. kalo nk kemana2 if bukan urusan kerja.. kalo aku tak ikut.. mmg dia rela tolak pelawaan apa2 undangan.. dia lebih rela dok rumah. even nk soping spendernya pun aku kena ikut.. huhuhu... kalo aku nk kemana2 pun dia sanggup jadi driver tak bergaji bawa aku ke hulur ke hilir..( mmg tak dpt le aku nk mengulor sorang2..).. aku hanya dibenarkan drive ke opis shj.... kalo aku g facial/spa pun dia sanggup tunggu 2-3 jam kat salun tu..( penting ada wifi- senang utk dia email/ cari bhn research )... Kalo aku rasa penat or mls nak masak.. dia selalu cakap.. "kalo tak larat.. tak payah la masak.. kita mkn kedai.."..huhuuu.....Itulah Asben aku..

Facial/ Salun
Kesempatan EL... sbb aku rasa mcm berat sgt kepala ( aku fikir sbb tu kot kepala aku asik sakit sbb rmbut pjg n panas ) ... aku g potong rambut aku yg byk kali tertangguh...zas zsa zas... pendek suda rambut aku.. budak tu puji rambut aku cantik n lebat.. syg potong pendek.. tp dia potong pun cantik jugak..potong layer.. hehehhee.. pastu salun tu ada buat facial skali.. so.. tanya asben nk buat facial.. dia kata buatlah.. dia tunggu... hehehehe.. so dptlah buat facial.. yg kelakarnya.. boleh kakak tu kata takde ape yg boleh dikeluarkan dr muka aku.. hahahahahahha.. katanya kulit muka aku sedia cantik dan gebu.. kena mantain jerk..( ye ke.. perasannya aku... ahahhaah asben aku pun senyum je lah.. ada org puji isteri dia...).. kakak tu pun puji asben sbb jarang ada orang sanggup tunggu isteri potong rambut dan wat facial... lepas facial.. lega la sket kepala.. sbb dah kena picit2 dan urut...

Balik rumah .. makan ubat.. aku tido smpi pagi....kesian.. asben kena g amik muqrish.. layan muqrish... aku terjaga kol 12.30 mlm.. tgk2 diaorang takde.. rupanya keluar g makan.. aku tak masak.. emmm sambung tido.. smpi 6 pagi..

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright (c) 2010 Aku adalah Aku and Powered by Blogger.